Parkinson stoppen begint nu.

visual identity | art directie

De ziekte van Parkinson is momenteel de snelst groeiende neurologische aandoening. Toch is er weinig bekend over de ziekte. Het is tijd voor meer kennis en inzicht, voor betere behandeling, genezing en uiteindelijk het voorkomen van de ziekte. ParkinsonNL start en stimuleert nieuwe samenwerkingen en fondsenwerving met een duidelijke boodschap en doelstelling; Het stoppen van Parkinson begint vandaag.

ParkinsonNL is een nieuw fondsenwervend initiatief op het gebied van Parkinson in Nederland. Het fonds opereert vanuit een startup mentaliteit en heeft als doel impact te creëren door grensverleggend onderzoek, innovatie en onderscheidende fondsenwerving en communicatie. Een merk dat een sterke communicatieve uitstraling moet hebben naar de consument, maar ook naar het bedrijfsleven, grote donateurs etc. Het doel was om een sterke merkidentiteit te ontwikkelen die verschillende doelgroepen aanspreekt en deze onderscheidende merkwaarden op een eigentijdse manier uitstraalt.

 
 

Grenzen verschuiven

Het ParkinsonNL-logo is een visualisatie van hoe veerkracht getoond kan worden bij het omgaan met de complicaties van Parkinson. Het is een proces waarbij je jezelf steeds opnieuw moet uitvinden. De ziekte dwingt patiënten om telkens weer een nieuw kader te scheppen om van daaruit verder te kunnen. Dit komt tot uiting in het logo en de ontwerptaal.

Ontwerp i.s.m. Ape to Zebra
Merkstrategie: Morgenwereld
Copy: Job van Oel
Fotografie: Marc Driessen
Development: GoPublic